Triglicerydy czyli trójglicerydy.

Triglicerydy (triacyloglicerole, TG) to nic innego jak trójglicerydy – organiczne związki chemiczne należące do lipidów (tłuszczów prostych). Triglicerydy powstają przez połączenie estrów gliceryny (glicerolu) i trzech kwasów tłuszczowych. Wraz z wolnymi kwasami tłuszczowymi są jednym z głównych materiałów energetycznych zużywanym na bieżące potrzeby organizmu lub są magazynowane (gdy nie zostaną wykorzystane) jako materiał zapasowy w postaci tkanki tłuszczowej.

Na obecność triglicerydów w organizmie w głównym stopniu wpływa dieta, oraz możliwości indywidualne organizmu do ich wytworzenia. Poziom triglicerydów w organizmie gwałtownie wzrasta po jedzeniu, dlatego test na ilość triglicerydów we krwi przeprowadza się na czczo.

Normy triglicerydów

  • Poniżej 150mg/dL (1.69mmol/L)   -  Norma
  • 150 – 199 mg/dL (1.69 – 2.25 mmol/L )   -  Podwyższony poziom
  • 200 – 499 mg/dL (2.26 – 5.63 mmol/L)   -  Wysoki poziom
  • Powyżej 500 mg/dL (5.64 mmol/L)   -  Bardzo wysoki poziom

Według najnowszych badań podwyższony poziom trójglicerydów ma większy wpływ na podniesienie ryzyka zawału serca czy udaru mózgu niż podwyższony poziom cholesterolu.

Jak naturalnie obniżyć cholesterol, schudnąć i poprawić stan zdrowia? »



Kategoria: Trójglicerydy | 3 komentarze


3 komentarze na temat “Triglicerydy czyli trójglicerydy.”

  1. Krzysztof dnia sty 30, 2011 | Odpowiedz

    By pozbyć się triglicerydów z naszego krwiobiegu. Przez 2 dni spożywamy tylko płatki owsiane ugotowane na samej wodzie bez dodatków .

    przepis
    1/2 kg płatków,1,5 litra wody gotujemy 15 minut studzimy i wkładamy do lodówki przed planowanym posiłkiem podgrzewamy tyle ile chcemy zjeść .Sprawdzona kuracja bardzo szybko pozbywamy się nadmiaru trójglicerydów przeciągu 2-3 dni działa na zasadzie miotły czyści nasz krwiobieg wymiatając nadmiar triglicerydów.

  2. Remigiusz dnia sty 30, 2011 | Odpowiedz

    Zgadzam się płatki owsiane bardzo dobrze obniżają ilość cholesterolu i triglicerydy, a to głownie za sprawą zawartego w nich dobroczynnego błonnika

    Tylko pytanie kto zje pól kilograma płatków dziennie?:) Sam jem praktycznie codziennie owsiankę i mam dość po 90-100 gr, a do małych nie należę. Chyba że Twój przepis jest na kilka dni, ale wtedy lepiej robić na bieżąco, bo to nie jest czasochłonne, a zaraz po zrobieniu lepiej smakuje. Dla lepszego smaku do płatków, można również dodać, kakao, maliny, truskawki, albo suszone owoce: rodzynki, daktyle.

  3. spike123 dnia maj 26, 2013 | Odpowiedz

    Krzysztof, nie napisałeś, co jaki czas trzeba powtarzać tą kurację.

Prześlij Komentarz